Kodėl kartais taip sunku surasti reikiamus kontaktus?
Žinot, kai man pačiai reikėjo susisiekti su reabilitacijos klinikomis, visada jaučiausi kaip detektyvas, kuris bando išspręsti sudėtingą mįslę. Viena klinika turi tik telefoną, kita – tik el. paštą, o trečia tiesiog nurodo „kreipkitės į registratūrą” be jokių konkrečių detalių. Su Nefrida reabilitacijos klinika situacija, laimei, yra kur kas aiškesnė, bet vis tiek verta žinoti visus būdus, kaip su jais susisiekti ir ką tiksliai paklausti.
Reabilitacijos paslaugos – tai ne tas dalykas, kurį renkiesi kaip kavą parduotuvėje. Čia reikia informacijos, konsultacijų, o kartais ir skubaus atsakymo į rūpimus klausimus. Todėl šiame straipsnyje pasidalinsiu viskuo, ką reikia žinoti apie kontaktus su Nefrida klinika, kokius klausimus užduoti ir kaip efektyviausiai gauti reikiamą informaciją.
Pagrindiniai kontaktiniai duomenys ir kaip jais naudotis
Pirmiausia – telefono numeris. Nefrida reabilitacijos klinika turi pagrindinį telefono numerį, kuriuo galite skambinti dėl bet kokių klausimų. Paprastai registratūra dirba darbo dienomis nuo 8:00 iki 17:00 valandos, bet rekomenduoju skambinti rytais – apie 9-10 valandą, kai dar nėra didžiulio antplūdžio ir darbuotojai gali skirti jums daugiau dėmesio.
Kai skambinate, būkite pasirengę atsakyti į kelis standartinius klausimus: kokia jūsų problema, ar turite gydytojo siuntimą, ar esate jau lankęsi klinikoje anksčiau. Jei skambinate dėl artimo žmogaus, turėkite po ranka jo asmens duomenis – tai labai paspartins procesą.
El. paštas – tai puikus būdas susisiekti, jei neskubate ir norite detaliau aprašyti savo situaciją. Rašydami laišką, būtinai nurodykite:
- Savo vardą, pavardę ir kontaktinį telefoną
- Kokios paslaugos jus domina
- Ar turite gydytojo siuntimą
- Pageidaujamą vizito laiką (bent apytikslį)
Paprastai atsakymo sulaukiate per 1-2 darbo dienas. Jei praėjo daugiau laiko – drąsiai skambinkite ir priminkite apie savo užklausą.
Fizinis adresas ir kaip patogiai pasiekti kliniką
Vieta – tai labai svarbu, ypač jei reikės lankytis reguliariai. Nefrida reabilitacijos klinika yra patogiai pasiekiama viešuoju transportu, o tai svarbu tiems, kurie patys nevairuoja arba po procedūrų gali jaustis pavargę.
Jei važiuojate automobiliu, aplink kliniką paprastai yra parkavimo vietų, bet piko valandomis (8-9 ryto ir 16-17 vakaro) gali būti sunkiau. Mano patarimas – atvažiuokite bent 10-15 minučių anksčiau. Taip ir parkavimo vietą rasite, ir nereikės skubėti, ir galėsite ramiai užpildyti reikiamus dokumentus.
Viešuoju transportu važiuojant – žiūrėkite maršrutus, kurie sustoja netoli klinikos. Paprastai tai keletas autobusų linijų. Iš stotelės iki klinikos paprastai reikia eiti apie 5 minutes, o kelias yra pakankamai patogus net ir judėjimo negalią turintiems žmonėms.
Kokias paslaugas teikia Nefrida ir kaip dėl jų teirautis
Dabar apie tai, ko iš tikrųjų galite tikėtis iš šios klinikos. Nefrida specializuojasi įvairiose reabilitacijos srityse, ir svarbu žinoti, kokia paslauga jums tinka geriausiai.
Fizioterapija – tai turbūt populiariausia paslauga. Jei turite nugaros skausmus, po traumos ar operacijos, arba tiesiog jaučiate raumenų įtampą – fizioterapija bus jūsų geriausias draugas. Kai skambinate dėl fizioterapijos, pasakykite, koks jūsų pagrindinis skausmas ar problema. Tai padės registratūrai suderinti jus su tinkamiausiu specialistu.
Kineziterapija – tai gydymas judesiu. Skamba paprasta, bet iš tikrųjų tai labai efektyvu. Jei po ligos ar traumos praradote judesių amplitudę, jei sąnariai „sustingę” – kineziterapija bus būtent tai, ko reikia.
Masažas – ne tas atpalaiduojantis SPA masažas (nors ir atsipalaiduosite), o tikras terapinis masažas. Jis padeda spręsti konkretias problemas: raumenų įtampą, kraujo cirkuliacijos sutrikimus, net kai kurias neurologines problemas.
Ergoterapija – mažiau žinoma, bet neįtikėtinai svarbi paslauga. Ji padeda žmonėms po traumų ar ligų vėl išmokti kasdienių veiklų: apsirengti, valgyti, rašyti. Jei jūsų artimas žmogus po insulto ar sunkios traumos – būtinai teiraukitės dėl ergoterapijos.
Kai skambinate, nebijokite pasakyti „nežinau, kokia paslauga man reikia”. Registratūros darbuotojai yra pratę prie tokių situacijų ir padės jums susigaudyti. Aprašykite savo problemą savo žodžiais – jie supranta ne tik medicininę terminologiją.
Kaip užsiregistruoti vizitui ir ko reikia atsivežti
Registracija – tai ne raketų mokslas, bet yra keletas niuansų, kuriuos žinant viskas vyks sklandžiau. Pirmiausia, jums greičiausiai reikės gydytojo siuntimo. Taip, žinau, dar vienas vizitas pas šeimos gydytoją, dar viena eilė, bet be to siuntimo daugelis procedūrų nebus kompensuojamos.
Kai jau turite siuntimą, skambinkite ir registruokitės. Būkite pasiruošę, kad pirmasis laisvas laikas gali būti ne rytoj. Priklausomai nuo sezono ir paslaugos populiarumo, gali tekti palaukti nuo kelių dienų iki poros savaičių. Jei jūsų atvejis skubus – pasakykite tai! Kartais gali būti atsisakymų ar galima įsprausti tarp kitų pacientų.
Pirmojo vizito metu atsivežkite:
- Asmens dokumentą (pasą ar asmens tapatybės kortelę)
- Gydytojo siuntimą
- Sveikatos draudimo liudijimą
- Ankstesnius tyrimus, jei turite (rentgeno nuotraukas, MRT rezultatus ir pan.)
- Sąrašą vaistų, kuriuos vartojate
Patarimas iš patirties: pasidarykit visų šių dokumentų nuotraukas telefone. Kartą pamiršau siuntimą namuose, bet turėjau nuotrauką – išgelbėjo situaciją.
Kaip bendrauti su specialistais ir ką paklausti konsultacijos metu
Dabar apie tai, kaip maksimaliai išnaudoti savo vizitą. Fizioterapeutai, kineziterapeutai ir kiti specialistai – tai žmonės, kurie nori jums padėti, bet jie nėra aiškiaregiai. Kuo daugiau informacijos jiems suteiksite, tuo geresnį gydymo planą jie galės sudaryti.
Prieš vizitą užsirašykite sau klausimus. Taip, gali atrodyti keista, bet konsultacijos metu dažnai užmirštame pusę to, ką norėjome paklausti. Štai keletas klausimų, kuriuos verta užduoti:
Apie jūsų būklę:
„Kiek laiko užtruks mano reabilitacija?”
„Ar galėsiu grįžti į savo įprastą veiklą/sportą?”
„Kokių rezultatų galiu tikėtis?”
Apie procedūras:
„Ar procedūros bus skausmingos?”
„Kaip dažnai turėsiu lankytis?”
„Ar galiu ką nors daryti namuose, kad paspartinčiau procesą?”
Apie kasdienį gyvenimą:
„Ar yra judesių ar veiklų, kurių turėčiau vengti?”
„Kaip teisingai kelti sunkumus/sėdėti/gulėti?”
„Ar galiu sportuoti?”
Nebijokite atrodyti „per daug klausinėjantys”. Geras specialistas visada džiaugsis, kad pacientas domisi ir nori aktyviai dalyvauti savo gydymo procese.
Ką daryti, jei reikia atšaukti ar perkelti vizitą
Gyvenimas – tai ne tvarkaraštis, ir kartais planai keičiasi. Jei negalite atvykti į suplanuotą vizitą, būtinai praneškit apie tai kuo greičiau. Idealiu atveju – bent 24 valandas prieš vizitą.
Kodėl tai svarbu? Pirma, tai paprasčiausiai mandagu. Antra, jūsų laiką gali užimti kitas pacientas, kuriam galbūt labai reikia tos procedūros. Trečia, kai kuriose klinikose už neatvykimą be perspėjimo gali būti taikomi mokesčiai.
Skambinkite tuo pačiu telefono numeriu, kuriuo registravotės. Paprastai tai užtrunka vos minutę – pasakote savo vardą, vizito laiką ir prašote perkelti. Registratūra pasiūlys kitus laisvus laikus, ir viskas.
Jei jums staiga pasitaisė ir negalite atvykti į vizitą, bet negalite paskambinti – atsiųskite bent SMS žinutę ar el. laišką. Bet kuris pranešimas yra geresnis nei jokio.
Kaip spręsti problemas ir į ką kreiptis esant neaiškumams
Kartais viskas vyksta ne taip sklandžiai, kaip norėtųsi. Galbūt nesupratote specialisto rekomendacijų, galbūt po procedūros jaučiate netikėtus simptomus, o gal tiesiog turite papildomų klausimų. Kas tada?
Pirmiausia – nesijauskite nepatogiai. Jūsų sveikata yra svarbiausia, ir bet koks klausimas yra svarbus. Jei kažko nesupratote konsultacijos metu – skambinkite ir klauskite dar kartą. Geriau paklausti du kartus, nei daryti kažką neteisingai.
Jei po procedūros jaučiate stiprų skausmą ar diskomfortą (ne tą „gero skausmo” pojūtį po treniruotės, o tikrą problemą) – nedelsiant susisiekite su klinika. Aprašykite, ką jaučiate, kada tai prasidėjo, kaip stipru. Jums pasakys, ar tai normalu, ar reikia papildomo vizito.
Jei turite skundą dėl aptarnavimo ar specialisto darbo – tai taip pat galite išsakyti. Kiekviena klinika nori teikti kokybiškas paslaugas, ir konstruktyvi kritika padeda tobulėti. Galite kreiptis į klinikos administratorių ar vadovybę – jų kontaktai paprastai yra klinikos svetainėje.
Praktiniai patarimai, kaip susisiekimas būtų efektyviausias
Baigiant noriu pasidalinti keliais patarimais, kuriuos išmokau per savo ir artimųjų patirtį su reabilitacijos klinikomis.
Užsirašykite viską. Turėkite bloknelį ar užrašų programėlę telefone, kur fiksuojate: kada skambinote, su kuo kalbėjote, ką jums pasakė, kada suplanuotas vizitas. Tai gelbsti, kai reikia prisiminti detales ar jei kyla nesusipratimų.
Būkite kantrūs, bet atkaklūs. Jei registratūra neatsako – skambinkite vėl. Jei per dieną negaunate atsakymo į el. laišką – paskambinkite. Tai ne įkyrumas, tai rūpinimasis savo sveikata.
Pasiruoškite finansiškai. Nors daugelis procedūrų kompensuojamos, kai kas gali būti mokama. Prieš pradedant gydymą, pasidomėkite kainomis ir tuo, kas bus kompensuojama. Taip išvengsite nemalonių staigmenų.
Naudokite technologijas. Jei klinika turi internetinę registracijos sistemą – naudokitės ja. Tai patogu, galite registruotis bet kuriuo paros metu, ir matote visus laisvus laikus.
Būkite atviri. Pasakykite specialistui apie visas savo problemas, baimes, lūkesčius. Kuo daugiau jie žinos, tuo geriau jums galės padėti.
Reabilitacija – tai kelionė, ne vienkartinis įvykis. Ir kaip bet kurioje kelionėje, svarbu turėti gerą žemėlapį ir žinoti, kaip prašyti pagalbos, kai pasimeti. Nefrida reabilitacijos klinika turi visus įrankius jums padėti – jums tik reikia žinoti, kaip jais pasinaudoti. Tikiuosi, šis vadovas padės jums jaustis užtikrinčiau ir efektyviau bendrauti su klinika. Nebijokite klausti, nebijokite skambinti, nebijokite rūpintis savo sveikata – juk tai svarbiausia, ką turime.